Zum Inhalt springen

Organizing Digital Change at the University. The Practitioners’ Field Guide for Implementing Educational Technology

Author: Laufer, M., Kuper, F., Mende, M. A., Schäfer, L. O., Tschache T., & Deacon, B.
Published in: HIIG Impact Publication Series
Year: 2023
Type: Other publications
DOI: 10.5281/zenodo.7687804

The Practitioners’ Field Guide for Implementing Educational Technology offers research-based recommendations and data-derived best practices for organizing digital change at the university. Readers will gain insight on six thematic sections: leading with educational technology, creating a common vision, building a strong foundation, maintaining connections, unpacking resistance, and fostering motivation. Each section includes an overview text with the main research takeaways as well as exercises – discussion guides, steps, and case study examples.

Visit publication
Download Publication

Field Guide for Implementing Educational Technology-Impact-Publication

Connected HIIG researchers

Melissa Laufer, Dr.

Forschungsprogrammleiterin: Wissen & Gesellschaft

Freia Kuper

Wissenschaftliche Mitarbeiterin: Wissen & Gesellschaft

Maricia Aline Mende

Studentische Mitarbeiterin: Wissen und Gesellschaft

Bronwen Deacon

Wissenschaftliche Mitarbeiterin: Wissen & Gesellschaft

Forschungsthema im Fokus

Du siehst eine Bibliothek mit einer runden Treppe die sich in die höhe schraubt. Sie steht sinnbildlich für die sich stetig weiterentwickelnden digitalen Infrastrukturen unserer Wissensgesellschaft. You see a library with a round staircase that spirals upwards. It symbolises the constantly evolving digital infrastructures of our knowledge society.

Offene Bildung

Wir erforschen den Einsatz von Offene Bildung, um Wissen für alle in unserer Wissensgesellschaft zu schaffen, zu teilen und zu verbreiten.