Urs Kind, Dr.

Urs Kind obtained his master’s degree in media science and culture science at Humboldt-Universität zu Berlin. He specialised in researches on film as media and initiated his own film projects. Simultaneously he worked in different positions in the film and TV industry and is currently studying film production at the Babelsberg film university. In addition, he gained experiences in the Berlin start-up scene, runs workshops for students occasionally concerning media competency and writes for a newspaper casually.

Urs is an associate researcher at the Alexander von Humboldt Institute for internet and society in the »dwerft« project researching the future of the film and TV industry.

Urs Kind

Position

Associated Researcher: Data, actors, infrastructures

Relevant Publications
Conference contributions and other activities
Relevant Publications

Other publications:

Kind, U. (2017). Webserien suchen ihren Platz in der Medienwelt, . HIIG Blog. Publication details

Kind, U. (2016). Ist das eigentlich noch user generated content auf YouTube?, HIIG Blog. Publication details

Kind, U. (2016). Branded Content im TV und auf YouTube: Was sind die Unterschiede?, HIIG Blog. Publication details

Kind, U. (2016). Live-streaming im Internet und seine Auswirkungen auf die Medienlandschaft, . HIIG Blog. Publication details

Kind, U. (2015). Webvideo Jahresrückblick und Servicisation als Prinzip, . HIIG Blog. Publication details

Kind, U. (2015). “Beasts of no Nation” auf Netflix und die Veränderungen in der Distributionspolitik von Filmen, . HIIG Blog. Publication details

Kind U. (2014). Warum Netflix erst jetzt in Deutschland gestartet ist, . HIIG Blog. Publication details

Kind U. (2014). Von Cash und Katzenvideos, . HIIG Blog. Publication details

Kind U. (2014). Wie Love Steaks fast die deutsche Filmbranche veränderte, . HIIG Blog. Publication details

Conference contributions and other activities

Lectures and Presentations:

Impulsvortrag II
dwerft-Konferenz (Session: Metadaten als Geschäft). Brandenburgische Landesvertretung, Berlin, Germany: 12.05.2017

Urs Kind

aVoD Werbefinanziertes video on demand
Linked Production Workshops 2015 (Session: Video on Demand - So stellen Sie ihren Content gewinnbringend auf geeignete Plattformen). transfer media. Humboldt Institut für Internet und Gesellschaft, Berlin, Germany: 01.07.2015

Urs Kind

Monetizing user-generated content: Evidence from the German audio-visual industry
EURAM 2015 conference (Session: Slot 3). Kozminski University, Galatasaray University, University of Economics in Katowice. Kozminski University (‘Akademia Leona Koźmińskiego’), Warsaw, Poland: 18.06.2015

Urs Kind

Film meets IT-Veranstaltung
Film meets IT 2015 (Session: Film meets IT-Veranstaltung). transfer media, media.connect brandenburg. Medieninnovationszentrum, Babelsberg, Germany: 26.03.2015

Urs Kind, Christoph Krachten, Christian Meinberger

Produzieren und Verwerten von Big, Medium & Small Screen Content
Linked Film & TV Workshops 2014 (Session: Block II - Anytime, Anyway, Any Devices!). transfer media, media.connect brandenburg. transfer media, Babelsberg, Germany: 16.09.2014

Urs Kind, Uwe Schnepf, Hannes Jakobsen, Veit Quack

Moderation of Workshops and Panels:

Pay per Pixel - Current Challenges for Audio-Visual Media: (Legal) Conditions and New Business Models
Early Stage Researcher Colloquium. Humboldt Institut für Internet und Gesellschaft, Berlin, Germany: 09.10.2014

Henrike Maier, Lies van Roessel, Urs Kind, Maximilian von Grafenstein, Dr., Anett Göritz

Organisation of Events:

d-werft Geschäftsmodell Workshop
From 12.01.2016 to 12.01.2016. Humboldt Institut für Internet und Gesellschaft, Berlin, Germany (National)

Kerstin Bass, Urs Kind, Dr., Martina Dopfer

New Production Methods and Multi Channel Networks
BERLIN EARLY STAGE RESEARCHERS COLLOQUIUM ON INTERNET AND SOCIETY. From 09.10.2014 to 09.10.2014. Humboldt Institut für Internet und Gesellschaft, Berlin, Germany (International)

Urs Kind, Dr.